Податкова інформує!
Щодо звернення фізособи - власника кількох об'єктів нерухомості в різних населених пунктах для проведення звірки даних
До якого контролюючого органу необхідно звертатись ФО власникам декількох об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розміщених в різних населених пунктах, для проведення звірки даних?
Відповідно до п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ) платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:
-об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
-розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
-права на користування пільгою із сплати податку;
-розміру ставки податку;
-нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Згідно з абзацом другим п.п. 266.7.4 п. 266.7 ст. 266 ПКУ у разі подання платником податку контролюючому органу правовстановлюючих документів на нерухоме майно, відомості про яке відсутні у базі даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом відомостей від органів державної реєстрації прав на нерухоме майно про перехід права власності на об’єкт оподаткування.
Крім того, фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в меню «ЕК для громадян»/розділ «Загальна інформація про платника»/вкладка «Повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР)» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
Особливості подання Таблиці даних платника податку сільськогосподарськими товаровиробниками
Якщо діяльність підприємства пов’язана з вирощуванням с/г продукції, наданням послуг, або виробництвом, для уникнення в подальшому блокування кодів УКТЗЕД можна подати Таблицю даних платника податку, форма j1312303, f1312303.
Подається Таблиця даних платника податку разом із поясненням та копіями первинних документів, що підтверджують проведення господарської діяльності.
У поясненні слід зазначити:
- основні засоби (сюди відноситься земля, приміщення, техніка)
- людські ресурси (якщо працюють члени фермерського господарства то вказати це у поясненні)
- матеріали, завдяки яким безпосередньо відбувається господарський процес (сюди відноситься, насіннєвий матеріал, добрива, комплектуючі, основні постачальники, покупці).
Наявність основних засобів, що використовуються у виробництві, вирощуванні або наданні послуг, повинні бути зазначені в 20-ОПП
Таблиця складається с 4 стовпчиків.
1- Порядковий номер.
2- Основний вид діяльності.
3- Затратна частина (податковий кредит), що використовується у виробництві.
4- Той код УКТЗЕД або ДКПП який блокується.
Одночасне заповнення рядків щодо придбання та реалізації товарів, робіт, послуг не допускається.
До Таблиці необхідно додати підтверджуючі документи в pdf форматі:
- підтвердження землі – довідка з сільської ради, або договір оренди, або витяг з державного реєстру речових прав, якщо паї – договори з пайовиками.
- підтвердження урожайності та засіву с/г культур (зокрема й статзвітність – 4 СГ, 29 СГ, 37 СГ)
- підтвердження використання техніки
- підтвердження людських ресурсів
- підтвердження сформованого податкового кредиту – (договори, видаткові, оплати за насіннєвий матеріал, або комплектуючі, паливо, добрива, запчастини, перевезення
- підтвердження реалізації товару, або послуги – договір, ТТН, видаткова, оплата за проданий товар, або послугу.
Але, якщо в майбутньому будуть виявлені ризики у діяльності підприємства, таблиця може бути скасована - як на регіональному, так і на центральному рівнях.
Отримати ліцензію на виробництво, зберігання, торгівлю пальним: куди звернутися із заявою?
До якого органу та за якою формою необхідно подавати заяву для отримання ліцензії на виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним?
Порядок видачі ліцензій на виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним врегульовано нормами Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 481).
Ліцензії на право виробництва пального видаються та анулюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику (частина шоста ст. 3 Закону № 481). Такі ліцензії видаються безстроково (частина друга ст. 4 Закону № 481).
Згідно зі ст. 15 Закону № 481 ліцензії на право оптової торгівлі пальним видаються терміном на п’ять років органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України.
Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п’ять років.
Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п’ять років.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2015 року № 609 «Про затвердження переліку органів ліцензування та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» (із змінами та доповненнями) органом ліцензування щодо діяльності з виробництва пального визначено ДПС, оптової та роздрібної торгівлі пальним, зберігання пального – територіальні органи ДПС.
Отже, для отримання ліцензій на право виробництва пального необхідно звертатись до Державної податкової служби України.
Для отримання ліцензій на право оптової торгівлі за наявності місць оптової торгівлі пальним чи роздрібної торгівлі пальним, зберігання пального – до Головних управлінь ДПС в областях та м. Києві за місцем здійснення торгівлі чи зберігання пального.
Для отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним – до Головних управлінь ДПС в областях та м. Києві за основним місцем обліку суб’єкта господарювання.
Чинними нормативно-правовими актами не затверджені форми заяв для отримання ліцензій на право виробництва, оптової або роздрібної торгівлі пальним, або на право зберігання пального. Заяви надаються платниками до органу ліцензування у довільній формі.