Пам'ятки Головного управління ДПС у Черкаській області
Консультуємо платників: «гарячі лінії» Головного управління ДПС у Черкаській області
Для зручності платників податків у Головному управлінні ДПС у Черкаській області функціонують «гарячі лінії».
Телефонуйте за номерами, що вказані нижче та отримуйте кваліфіковану допомогу від наших спеціалістів:
(0472) 33 91 17 (адміністрування фізичних осіб)
(0472) 35 02 62 (адміністрування фізичних осіб)
(063) 606 78 62 (адміністрування фізичних осіб)
(0472) 33 91 62 (ПДВ)
(067) 537 57 64 (ПДВ)
(0472) 33 91 61 (податок на прибуток)
(093) 314 86 40 (податок на прибуток)
(0472) 33 91 64 (акцизний податок)
(0472) 33 91 85 (ліцензування)
(097) 980 22 40 (ліцензування)
(063) 591 33 09 (РРО/ПРРО)
(0472) 33 91 97 (реєстрація/зупинення ПН/РК)
(063) 733 52 73 (реєстрація/зупинення ПН/РК)
(068) 753 71 13 (реєстрація/зупинення ПН/РК)
«Гарячі лінії» з понеділка по четвер працюють із 08.00 до 17.00 (обідня перерва з 12.00 до 12.45), у п’ятницю – з 08.00 до 15.45 (обідня перерва з 12.00 до 12.45).
Чи має право на податкову знижку військовослужбовець,
який отримує грошове забезпечення
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб, у тому числі військовослужбовців, не передбачає звільнення від обкладання податком на доходи фізичних осіб грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями у зв’язку з виконанням обов’язків несення служби, окрім сум грошового або майнового утримання чи забезпечення військовослужбовців строкової служби (у тому числі осіб, що проходять альтернативну службу), передбачених законом, які виплачуються з бюджету чи бюджетною установою (п.п. 165.1.10 п. 165.1 ст. 165 ПКУ). Це регламентується Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями.
При цьому (згідно з п. 168.5 ст. 168 ПКУ) суми податку на доходи фізичних осіб, що утримуються з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими, особами рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, державної пожежної охорони, органів і підрозділів цивільного захисту, податкової міліції, а також визначених Закону України від 20 грудня 1991 року № 2011-XII «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» із змінами та доповненнями членами сім’ї, батьками, утриманцями загиблого (померлого) військовослужбовця, у зв’язку з виконанням обов’язків під час проходження служби, спрямовуються виключно на виплату рівноцінної та повної компенсації втрат доходів цієї категорії громадян.
Відповідно до п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 ПКУ податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати та/або у вигляді дивідендів, у випадках, визначених ПКУ.
Заробітна плата – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом (п.п. 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Порядок застосування податкової знижки передбачений ст. 166 ПКУ.
Згідно з п.п. 166.4.2 п. 166.4 ст. 166 ПКУ передбачено, що загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, крім випадку, визначеного п.п. 166.4.4 п. 166.4 ст. 166 ПКУ, коли загальна сума податкової знижки, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, отриманого у вигляді дивідендів, крім сум дивідендів, що не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу.
Враховуючи викладене, військовослужбовець, який отримує грошове забезпечення, не має права на застосування податкової знижки.
Право на податкову знижку має фізична особа, яка є найманою особою, виключно до доходів, одержаних протягом року у вигляді заробітної плати.
За інформацією загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу.
Суб’єкти господарювання можуть використовувати два електронні підписи, працюючи в електронному кабінеті
У суб’єктів господарювання часом виникає питання, чи можна одночасно використовувати два КЕП (кваліфіковані електронні підписи) від різних кваліфікованих надавачів ЕДП (електронні довірчі послуги) для підписання електронних документів через Електронний кабінет.
Може. Якщо СГ є суб’єктом електронного документообігу та надав інформацію до контролюючого органу щодо отримання таких КЕП, повідомивши про надання інформації щодо електронного підпису.
Деталі за покликанням: https://cutt.ly/3wo1h2y9
Відповідно до абзаців першого – третього п. 42.6 ст. 42 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) визначено, що електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до ПКУ, законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 851) та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2155) без укладення відповідного договору.
Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження.
Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог законів України № 851 та № 2155.
Пунктом 2 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок № 557), визначено, що автор (платник) створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) та печатки (за наявності), керуючись Порядком № 557.
Згідно з п. 3 розд. ІІІ Порядку № 557 для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, автор (платник) повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває автор (платник), шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо КЕП (далі – Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 557.
До Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладаються КЕП усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них – КЕП керівника і останньою – кваліфікована електронна печатка (за наявності) (абзац перший п. 4 розд. ІІІ Порядку № 557).
Таким чином, суб’єкт господарювання може одночасно використовувати два КЕП від різних кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг, якщо він є суб’єктом електронного документообігу та надав інформацію до контролюючого органу щодо отримання таких ключів, шляхом направлення Повідомлення.
Порядок оформлення реєстраційного номера платника податків неповнолітній особі
Порядок оформлення неповнолітній особі реєстраційного номера облікової картки платника податків передбачає певні кроки. Начальниця управління податкових сервісів ГУ ДПС у Черкаській області Наталія Бойко детально інформує, що для цього необхідно.
За її словами, у цілому громадянину, який не внесений до Державного реєстру, особисто або через представника, необхідно подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР.
– Ця картка, – говорить пані Наталія, – водночас є заявою для реєстрації у Державному реєстрі. Відтак потрібно пред’явити документ, що посвідчує особу, та містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство).
Керівниця Управління пояснює, що Облікову картку ф. № 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подає один із батьків (усиновитель, опікун, піклувальник) за наявності свідоцтва про народження дитини, та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).
– Якщо свідоцтво про народження дитини видане не українською мовою, необхідно подати засвідчений в установленому законодавством порядку переклад такого свідоцтва про народження українською мовою (після пред’явлення він повертається) та його копію. Окрім цього, під час проведення процедур реєстрації в Державному реєстрі, внесення змін до Державного реєстру, а також під час видачі картки платника податків та відомостей з Державного реєстру може застосовуватися відображення в електронному вигляді інформації, що міститься: у паспорті громадянина України у формі картки (е-паспорт), свідоцтві про народження дитини (е-свідоцтво), біометричному закордонному паспорті (е-паспорт для виїзду за кордон), посвідці на проживання, довідці внутрішньо переміщеної особи (ВПО), – зазначила Наталія Бойко.
Реєстрація фізичної особи у Державному реєстрі здійснюється протягом 3 робочих днів від дня подання до контролюючого органу Облікової картки ф.№ 1ДР.
«Електронний кабінет»: як додати реєстраційне посвідчення та аудиторський звіт
Інформуємо про деякі технічні можливості роботи в «Електронному кабінеті платника податків».
Нагадаємо, Електронний кабінет – сервіс податкової служби, який надає можливість платнику спілкуватися з податківцями в режимі реального часу. Користуватись «кабінетом» можуть юридичні/фізичні особи-підприємці, зокрема будь-яка особа, яка бажає отримувати адміністративні послуги, консультації, здійснювати розрахунки з бюджетом, замовляти та отримувати довідки, звітувати в електронному вигляді, не виходячи з дому.
Наразі пояснюємо, як в Електронному кабінеті при заповненні Заяви про скасування реєстрації РРО за ф. № 4-РРО додати реєстраційне посвідчення за ф. № 3-РРО.
Для цього необхідно:
- увійти в розділ «Введення звітності» в приватній частині електронного кабінету та натиснути на кнопку «+ Створити»;
- обрати в переліку документів для створення «Заява про скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій за формою 4-РРО»;
- поставити позначку (J/F1360102) «Документ довільного формату» під кнопкою «+ Створити», а після цього натиснути кнопку «+ Створити»;
- натиснути у верхній частині створеної та відкритої заяви за формою № 4-РРО біля надпису «Головний документ» на вкладку «Додатки», а потім вибрати (J/F1360102) «Документ довільного формату»;
- додати електронну версію реєстраційного посвідчення у відкритому документі довільного формату в поле «Найменування файлу документа».
Яким чином платник податку на прибуток подає аудиторський звіт, якщо при надсиланні через режим «Листування з ДПС» в Електронному кабінеті у форматі pdf його розмір перевищує обмеження 5 МБ?
Насамперед зауважимо, що подати звіт можна:
- на паперових носіях особисто платником податку або уповноваженою на це особою;
- надіславши поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.
Платник податків, скориставшись меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету, має змогу надіслати до контролюючого органу ДПС за основним місцем обліку платника податку на прибуток в електронному вигляді супровідний лист разом із аудиторським звітом у форматі pdf – загальним розміром до 5 МБ.
Якщо ж загальний розмір у форматі pdf перевищує обмеження у 5 МБ, інформація може бути надіслана послідовно, в одному часовому проміжку, частинами, кожна з яких не повинна перевищувати встановлений обсяг із зазначенням реквізитів супровідного листа, з яким подається аудиторський звіт.
Чат-бот «StopViolationBot» – можливість повідомити про порушення податкового законодавства
Державна податкова служба України нагадує громадянам про можливість в будь який час доби, 24/7 та в будь якому місці, повідомляти податкову службу через чат-бот «StopViolationBot» в месенджері Telegram про відомі факти порушень законодавства, зокрема, щодо:
-
незастосування РРО/ПРРО, невидачу чеків;
-
відмову у розрахунку банківською карткою;
-
завищення цін на продовольчі товари, лікарські засоби;
-
неоформлення трудових відносин з найманими працівниками;
-
здійснення господарської діяльності без державної реєстрації.
За шість місяців 2023 року за допомогою чат-боту до ДПС надійшло понад 500 повідомлень про порушення суб’єктами господарювання законодавства, контроль за якими здійснюють податкові органи.
Повідомити ДПС про такі факти можливо перейшовши за посиланням:
Чат-бот ДПС «StopViolationBot»
При цьому переважна більшість таких повідомлень стосувалася здійснення громадянами діяльності без державної реєстрації, порушень платниками податків порядку проведення розрахунків при продажу товарів у мережі Інтернет, незабезпечення можливості розрахунку в безготівковій формі та неоформлення трудових відносин.
Наявна у ДПС податкова інформація, отримана через чат-бот «StopViolationBot», про можливі порушення платниками податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, досліджується та перевіряється працівниками податкових органів, а у випадку підтвердження наданої інформації вживаються відповідні заходи реагування, в тому числі податкові перевірки.
Отримати за довіреністю кваліфіковані сертифікати відкритих ключів на посадових осіб. Чи можливо?
Формування та видача кваліфікованого сертифіката відкритого ключа без ідентифікації особи, ідентифікаційні дані якої міститимуться у кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, не допускаються (відповідно до частини першої ст. 22 Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями).
Ідентифікація особи здійснюється кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг (його відокремленим пунктом реєстрації) шляхом перевірки та підтвердження належності фізичній чи юридичній особі, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, ідентифікаційних даних особи, отриманих кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг (його відокремленим пунктом реєстрації).
Ідентифікація особи – процедура використання ідентифікаційних даних особи з документів, створених на матеріальних носіях, та/або електронних даних. У результаті виконання такої процедури, забезпечується однозначне встановлення фізичної, юридичної особи або представника юридичної особи (п. 20 частини першої ст. 1 Закону № 2155).
Згідно з частиною п’ятою ст. 22 Закону № 2155 під час перевірки цивільної правоздатності та дієздатності юридичної особи (з метою формування кваліфікованого сертифіката електронної печатки або автентифікації веб-сайту) чи фізичної особи – підприємця (з метою формування кваліфікованого сертифіката електронної печатки) кваліфікований надавач електронних довірчих послуг зобов’язаний використовувати інформацію про юридичну особу чи фізичну особу – підприємця, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань або в торговельному, банківському чи судовому реєстрі, який ведеться країною резидентства іноземної юридичної особи. А також пересвідчитися, що обсяг цивільної правоздатності та дієздатності юридичної особи чи фізичної особи – підприємця є достатнім для формування та видачі кваліфікованого сертифіката відкритого ключа або автентифікації вебсайту. Порядок проведення перевірки, передбаченої цією частиною, визначається Кабінетом Міністрів України.
Перевірка цивільної правоздатності та дієздатності міжнародних організацій, відомості про яких не внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань або торговельного, банківського чи судового реєстру, що ведеться іноземною державою, за місцезнаходженням штаб-квартири міжнародної організації здійснюється з використанням інформації з міжнародного договору або іншого офіційного документа, на підставі якого створена та/або діє міжнародна організація.
Частиною шостою ст. 22 Закону № 2155 визначено, що уповноважений представник юридичної особи або фізичної особи – підприємця підписує документи, необхідні для формування та видачі кваліфікованого сертифіката відкритого ключа працівнику юридичної особи або фізичної особи – підприємця. Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг під час формування та видачі кваліфікованого сертифіката відкритого ключа працівнику юридичної особи або фізичної особи – підприємця здійснює ідентифікацію працівника, а також ідентифікацію особи уповноваженого представника юридичної особи або фізичної особи – підприємця відповідно до вимог ст. 22 Закону № 2155 та перевіряє обсяг його повноважень за документом, що визначає повноваження уповноваженого представника юридичної особи або фізичної особи – підприємця, чи з використанням інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань або в торговельному, банківському чи судовому реєстрі, який ведеться країною резидентства іноземної юридичної особи.
Якщо від імені юридичної особи діє колегіальний орган, кваліфікованому надавачу електронних довірчих послуг подається документ, у якому визначено повноваження відповідного органу та розподіл обов’язків між його членами.
Також частиною другою ст. 22 Закону № 2155 встановлено, що ідентифікація особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється в один із таких способів:
1) за особистої присутності фізичної особи, фізичної особи – підприємця чи уповноваженого представника юридичної особи – за результатами перевірки відомостей (даних) про особу, отриманими у встановленому законодавством порядку з Єдиного державного демографічного реєстру, за паспортом громадянина України або іншими документами, виданими відповідно до законодавства про Єдиний державний демографічний реєстр та про документи, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи;
2) віддалено (без особистої присутності особи), з одночасним використанням засобу електронної ідентифікації, що має високий або середній рівень довіри, раніше виданого фізичній особі, фізичній особі – підприємцю чи уповноваженому представнику юридичної особи за особистої присутності, та багатофакторної автентифікації;
3) за ідентифікаційними даними особи, що містяться у кваліфікованому сертифікаті електронного підпису чи печатки, раніше сформованого (сформованої) та виданого (виданої) згідно з п. 1 або п. 2 частини другої ст. 22 Закону № 2155, за умови чинності такого сертифіката;
4) з використанням інших способів ідентифікації, визначених законом, надійність яких є еквівалентною особистій присутності та підтверджена органом з оцінки відповідності.
Таким чином, уповноважений представник юридичної особи, установи, організації, органів місцевого самоврядування не може отримати за довіреністю кваліфіковані сертифікати відкритих ключів на посадових осіб (керівника, бухгалтера тощо) чи інших працівників таких установ, організацій, органів місцевого самоврядування, оскільки під час формування та видачі кваліфікованого сертифіката відкритого ключа здійснюється ідентифікація особи за умови її особистої присутності.
За інформацією загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу.