Правоохоронці розповідають, як захиститись від шахраїв
Воєнні дії, що продовжуються на території України вже шостий місяць, не зупиняють шахраїв, котрі звикли наживатися на чужій біді чи необізнаності. Злочинці вигадують нові схеми викачування грошей з користувачів.
Правоохоронці Черкащини розповідають про те, як не стати жертвою шахраїв в інтернеті та що робити, якщо ви потратили у пастку.
Основні схеми, які використовують шахраї:
Шахрайство з надзвичайною ситуацією.
Шахраї телефонують друзям або родичам, видаючи себе за жертв, та змальовують екстрену ситуацію (наприклад: мене було заарештовано; мене пограбували; я потрапив до лікарні), благаючи про допомогу, у вигляді грошового переказу.
Як не потрапити на гачок шахрая?
Під час дзвінка перепитайте, в якому відділі поліції або відділені лікарні знаходиться Ваш родич, адресу його місцезнаходження та вимагайте назвати прізвище, ім’я і по батькові Вашого родича, число, місяць та рік його народження.
Після такого дзвінка зателефонуйте родичу і з’ясуйте, де він перебуває у цей час та чи дійсно він потребує Вашої допомоги.
У разі, якщо Ваша близька людина не бере слухавку, то зателефонуйте за номером «102» або у відділення, де зі слів шахраїв, вона знаходиться, або під’їдьте туди особисто. Ніким і ні в якому разі грошові кошти не передавайте та не пересилайте на картку.
Шахрайства, пов’язані з покупками через мережу Інтернет.
Низька ціна товару, значно нижча від конкурентів, необхідна повна або часткова передоплата. Продавець виставляє низьку ціну, але просить обов’язково передоплату, повну або часткову, відмовляється від оплати у відділені служби доставлення. В таких випадках покупець оплативши товар, його частину чи вартість доставлення досить часто залишається ні з чим.
Як не потрапити на гачок шахрая?
Під час покупок в Інтернеті – передоплату вносіть тільки перевіреним продавцям, в інших випадках оплачуйте товар після отримання.
Звертайте увагу на відгуки щодо продавця тих чи інших товарів або послуг.
Не користуйтесь “сумнівними” Інтернет-сайтами.
Шахрайство, представившись працівником банку.
Шахрай маскується під працівника банку і просить надати інформацію: реквізити картки, одноразові паролі. Також під час розмови шахрай може переконувати здійснити перерахунок коштів, зняти ліміт по картці. Повідомляє, що рахунок у небезпеці (от-от буде заблоковано, або якісь злодії почали виводити кошти), та пропонує не гаяти часу, а переказати усі кошти на «безпечний рахунок» (тобто на рахунок шахрая).
Як не потрапити на гачок шахрая?
Нікому й ніколи не повідомляє свій ПІН-код.
У жодному разі не надавайте особисту інформацію у відповідь на електронні листи чи дзвінки, навіть із банку. Краще самі перетелефонуйте на офіційний номер call-центру вашої фінустанови і з’ясуйте ситуацію.
Працівник банку ніколи не буде дзвонити до вас із закритого номера. Якщо вас просять надіслати пароль або інші карткові дані, не робіть цього, поки самі не зв’яжетесь із банком і не переконаєтесь, що це не спроба шахрайства.
Працівник банку ніколи не може сам дзвонити вам, аби запитати ваше «контрольне слово» з анкети.
Шановні громадяни, будьте пильні, перевіряйте надану вам інформацію, не довіряйте незнайомим людям! Та якщо ви чи ваші знайомі все ж таки стали жертвою шахраїв, негайно телефонуйте за номером 102, або вирушайте до найближчого відділу поліції.
За інформацією поліції Черкаської області