ГРОМАДСЬКИЙ ЗВІТ СТЕПАНЕЦЬКОГО ЛІЦЕЮ ЗА ПРОГРАМОЮ "ІННОВАЦІЙНІ ШКОЛИ ЧЕРКАЩИНИ" 2018-2019 роки
Громадський звіт
Відповідно до наказу Управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації від 05.05.2017 № 119 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі загальноосвітніх навчальних закладів-учасників цільової обласної програми «Інноваційні школи Черкащини» наш заклад освіти отримав статус експериментального навчального закладу регіонального рівня, який здійснює дослідно-експериментальну роботу з теми «Реалізація моделей перспективного розвитку інноваційних шкіл Черкаської області».
З 2018 року за результатами конкурсу заклад освіти було визначено опорним закладом освітнього округу Степанецької територіальної громади і реорганізовано в ліцей.
ХХІ століття – це час переходу до високотехнологічного інформаційного суспільства, у якому якість людського потенціалу, рівень освіченості та культури всього населення набувають вирішального значення для економічного та соціального розвитку держави. Виходячи з цього, були визначені концептуальні засади нашого інноваційного розвитку: всебічний розвиток особистості на засадах педагогіки партнерства, педагогіки взаємодії, педагогіки співтворчості.
Наша місія як інноваційного закладу освіти - прогнозування індивідуального освітнього вектора кожної особистості відповідно до її природних задатків та потенційних можливостей, формування здорової, творчої, інтелектуальної, духовно розвиненої, самодостатньої особистості з високим рівнем національної та громадянської позиції.
У закладі освіти ми прагнемо передусім створити таке середовище, де формується нова людина як творча особистість. А тому наше завдання – зробити все, щоб шкільне життя було цікавим і змістовним, пізнавальним та розвивальним. Виходячи з положень Державних стандартів, оновлена школа має бути своєрідним центром «запитань і відкриттів», «розвитку багатогранного інтелекту», «кваліфікованого персоналу», «розвитку творчості», «психологічного комфорту» для всіх учасників освітнього процесу. Це заклад освіти, який постійно навчається та розвивається.
Для реалізації місії ліцею ми обрали такі пріоритетні напрями інноваційного розвитку:
1. Створення оптимальних умов для виявлення, розвитку і реалізації потенційних можливостей обдарованих дітей у всіх напрямках: інтелектуальному, творчому, спортивному, естетичному.
З цією метою за рахунок варіативної частини навчальних планів у 1-5-х класах введено курс за вибором «Хореографія», у 5-7 класах – вивчення другої іноземної мови – французької, у 10-11 класах – фінансова грамотність, у 9 класі – основи медіа грамотності.
Індивідуальні та групові заняття варіативної складової навчального плану використано для підготовки випускників до вступу у вузи за різними напрямами відповідно до нахилів учнів (суспільний, філологічний, природничий, математичний).
У ліцеї працює 12 гуртків різного спрямування: вокальний, танцювальний, драматичний, робототехніки, «Юні журналісти», греко римської боротьби, волейбол та інші.
2. Впровадження, робототехніки, STEM – освіти в освітній процес, залучення учнів до дослідницької діяльності – один з пріоритетних напрямків інноваційної діяльності ліцею.
Вчителі природничих наук в ліцеї вчителі – новатори, вони першими створили STEM-лабораторію з використанням цифрових комплексів «Енштейн», яку використовують не лише на уроках, а й в позакласній роботі, зокрема при написанні науково – дослідницьких робіт, проектів. До дослідницької роботи в рамках проекту «STEM - освіта» залучаємо учнів початкової ланки. Налагодили співпрацю з дитячим садочком «Білочка», щоб вже у 1 класі мати можливість об’єднати дітей у групи за нахилами та здібностями.
25 учнів ліцею доучилися до проекту «Дихай вільно – вчись відмінно» в рамках Тижня кодування ЄС (проект Мееt and Code);
3 учні пройшли навчання у Всеукраїнській осінній школі «STEM MAS.UA», яке проводилося національним центром «Мала Академія Наук» на о. Хортиця.
Три учні ліцею були учасниками обласного фізико – математичного турніру ім. Сіденка, де посіли командне III місце.
Степанець Каріна взяла участь в інтерактивному конкурсі «МАН – юніор. Дослідник» з використанням цифрових комплексів «Енштейн», за результатами якого була нагороджена Дипломом II ступеня.
Команда «Бізнесмен» взяла участь в III Регіональному турнірі з фінансової грамотності, де стала 8-ю серед 18 команд-учасниць.
Доценко Олена та Ткаченко Олександр вибороли III місце в III етапі Всеукраїнської олімпіади з біології.
Учні ліцею постійні учасники Міжнародної природознавчої гри «Геліантус», конкурсів «Кенгуру», «Левеня», Інтернет – олімпіад з математики, фізики, географії, біології на платформі «Всеосвіта» та «На урок».
Для підтримки та заохочення інтелектуального і творчого розвитку обдарованої молоді та педагогів, які мають значні досягнення у роботі з обдарованою молоддю, Степанецькою сільсьською радою ОТГ, здійснюються щорічні грошові винагороди. У 2018-2019 н. р. три учні ліцею та їх наставники отримали винагороду за перемогу в обласних олімпіадах та конкурсах.
Для реалізації творчого потенціалу вчителів, підвищення рівня майстерності ми впроваджуємо в освітній процес ЛЕГО та РОБОТОТЕХНІКУ. На базі ліцею працюють дві групи початкової та основної ланки. Завдяки співпраці з дошкільним закладом «Білочка» у старшій групі також впроваджені заняття з LEGO. За результатами Черкаського регіонального фестивалю з робототехніки команда «Fortyna» у числі 13 кращих команд області представляла наш регіон на Всеукраїнському фестивалі з робототехніки у м. Києві. Сьогодні ми працюємо над інтеграцією робототехніки з навчальними дисциплінами природничого профілю.
3. Розвиток та упровадження сучасних інформаційних та інноваційних технологій навчання й виховання.
За звітній період стали відчутними зміни у технології навчання та виховання. Педагоги стали більше впроваджувати діалогові форми організації освітнього процесу, нетрадиційні форми проведення уроків, тестові форми контролю знань, рейтингову систему. Відбувається апробація та впровадження сучасних освітніх технологій навчання (інформаційно-комунікаційних, ігрових, рівневої диференціації, групового способу навчання, інтегральних, технології проектного навчання).
Влітку у ліцеї працював 2-тижневий мовний табір GoCamp за участю іноземного волонтера, під час якого діти працювали над важливими соціальними проектами.
Другий рік поспіль команда учнів ліцею «Кіборги» є учасником Всеукраїнського національно-патріотичного, військово-спортивного вишколу «НЕСКОРЕНІ», який проходить на Івано – Франківщині. За результатами цьогорічних змагань 1 місце та переможний Кубок вибороли учні нашого ліцею.
Команда ДЮП стала переможцем обласного конкурсу юних пожежників
4. Професійне вдосконалення педагогічної майстерності, підвищення професійної компетентності вчителів – запорука успіху ліцею.
Створено умови для професійного зростання особистості педагога, його самовизначення, самоактуалізації, самореалізації у забезпеченні знаннями і сучасними технологіями навчання, необхідними для успішної реалізації продуктивної діяльності. З цією метою було проведено педагогічний марафон «Сучасні педагогічні технології», методичний калейдоскоп «Створення умов для вільного розвитку особистості учня, його мислення і загальної культури шляхом залучення до різноманітних видів творчої діяльності», круглий стіл «Спільна робота громадськості, школи і сім'ї у становленні особистості учня», методичний тренінг «Методологічні основи організації психолого – педагогічного супроводу освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами».
Під керівництвом практичного психолога в ліцеї працює психолого - педагогічний семінар «Створення соціально-психологічних умов особистісного саморозвитку школяра», під керівництвом вчителя інформатики проведено науково – практичний семінар «Цифрова компетентність сучасного вчителя Нової української школи».
З метою вивчення досвіду впровадження елементів STEM – освіти у початковій школі та інтегрованого навчання проведено два майстер – класи «А я роблю так…».
Впродовж року триває методична естафета «Від кожного учителя – творчий урок», вчителі, що атестуються готують творчі звіти, проведено нетрадиційну педагогічну раду у формі методично-інтерактивного вернісажу «Інноваційні форми розвитку професійної компетентності педагогічних працівників, їх вплив на якість освітнього процесу».
Учителі ліцею Почтар Ю.М. та Степанець С.А. стали учасниками шостого Всеукраїнського хакатону «STEM – урок: методичні та гендерні стереотипи».
Козак А.М. пройшла навчання на семінарі - тренінгу щодо організації в закладі освіти міжнародного мовного табору GoCamp та дистанційні курси для вчителів французької мови на платформі CNED за сприяння французького посольства в Україні.
Учителі підвищують педагогічну кваліфікацію через участь в інтерне-конференціях, інтернет-семінарах, вебінарах, предметних та практичних інтенсивах на платформі «На Урок», «Всеосвіта», «EdEra”.
20 педагогів стали учасниками виїзного семінару - тренінгу Школи професійного розвитку педагога «Використання хмарних технологій в управлінській та освітній діяльності» та отримали сертифікати.
Творча група у складі директора ліцею, заступників з навчальної та навчально – виховної роботи створили методичний посібник, в якому проаналізували діяльність та досягнення закладу освіти щодо реалізації цільової програми «Інноваційні школи Черкащини» та представили його на обласну педагогічну виставку «Інноваційний пошук освітян Черкащини-2019».
Момро В.І. стала переможцем I та учасником II зонального туру конкурсу «Учитель року – 2020» в номінації «Початкова освіта».
5. Забезпечення доступності якісної освіти для дітей з особливими освітніми потребами.
В ліцеї працює два інклюзивні класи.
Свої послуги дітям з особливими освітніми потребами надають логопед, практичний психолог, соціальний педагог, медичний працівник, асистенти вчителів.
Завершується обладнання логопедичного кабінету.
6. Співпраця ліцею, батьків, громадськості у питанні створення безпечного освітнього середовища.
Для реалізації моделі ліцею, ми розширили наш освітній простір. При взаємодії з місцевими органами самоврядування, ДНЗ та іншими інституціями створено соціально-педагогічний комплекс. Спільними зусиллями створили клуб «Центр сім’ї та раннього розвитку дитини”, до якого запрошуємо молодь та молодих батьків у яких є діти до 3 років. До роботи клубу залучені лікарі, психологи, педагоги, які зможуть надавати кваліфіковану допомогу і консультацію майбутнім та молодим батькам, які мають не тільки виявляти, а й цікавитися здібностями своїх дітей та розвивати їх. Для цього організовуємо фестивалі родинної творчості, спортивні та родинні свята, в яких задіяні і батьки, і малюки. При центрі створений «фітнес клуб». Проводяться родинні свята, майстер-класи, засідання круглих столів, квести та інші заходи.
Шість учнів ліцею стали учасниками соціального проекту «Майстерня сільських ініціатив», місія якого - створити можливості для розкриття творчого потенціалу сільської молоді. Підсумком їхньої роботи стала реалізація двох проектів «Центр дозвілля для молоді – «Молодіжний хаб» та створення алеї Щастя (упорядкування берега річки Расава, висадження садженців дубів та верб, закладення алеї Небесної сотні). Ці соціальні проекти учні ліцею реалізували завдяки підтримці Степанецької сільської ради об'єднаної територіальної громади, благодійної організації БФ «Урожай-громаді» в рамках конкурсу програми соціальних інвестицій «Україна – житниця майбутнього».
Сьогодні в ліцеї навчається 252 учні (понад 50% від числа дітей шкільного віку Степанецької ОТГ). За останніх п’ять років кількість дітей зросла на 40%. При ліцеї працює дві філії – Малоржавецька та Беркозівська гімназії – загальноосвітні навчальні заклади I - IIступенів. Придбано два нові шкільні автобуси, розроблені шкільні маршрути, за якими здійснюється підвезення дітей з 6 сіл, а всього під’їжджає близько 140 учнів. За бажанням батьків наш заклад відвідують 32 учні Литвинецької територіальної громади, два учні доїжджають з Канева.
Інноваційна діяльність закладу освіти була б неможлива без оновлення, модернізації матеріально – технічної бази. Дякуючи голові Степанецької сільської ради об’єднаної територіальної громади, підтримці батьків, спонсорів в цьому напрямку проведена колосальна робота:
придбано мультимедійне обладнання для оснащення кабінетів хімії, фізики, біології, математики, захисту Вітчизни, зарубіжної літератури, історії, створена локальна мережа Інтернет;
завершується створення логопедичного кабінету;
зроблено сучасний ремонт класних кімнат, придбано мультимедійне обладнання, дидактичні матеріали, сучасні меблі у навчальні кабінети для 1-2 класу згідно вимог Нової української школи;
придбано комп’ютерний клас (16 комп’ютерів), кабінет LEGO, повністю укомплектовано навчальним обладнанням кабінет географії, придбано 16 сучасних ноутбуків для кабінету іноземної мови;
оновлено шкільні меблі у чотирьох класах початкової школи та шести класах основної школи;
зроблено сучасний ремонт їдальні, харчоблоку, придбано нові меблі, повністю замінено опалювальну систему, встановлено нову огорожу навколо ліцею;
завершується капітальний ремонт першого поверху ліцею, включаючи спортивний зал, будівництво спортивного майданчика зі штучним покриттям, планується капітальний ремонт другого поверху та даху приміщення.
За звітний період відбулися позитивні зміни в управлінській діяльності. Управління закладом стало більш адаптованим до можливостей і мотивів діяльності педагогічного колективу ліцею та філій, має програмно – цільовий, рефлексивний та діалогічний характер. Ми працюємо над впровадженням в освітній процес електронних журналів та електронних щоденників.
Підводячи підсумки реалізації цільової програми «Інноваційні школи Черкащини», ми вже чітко бачимо її результати:
ліцей став опорним закладом освіти Степанецького освітнього округу;
базі ліцею систематично проводяться методичні об’єднання вчителів – предметників, семінари – практикуми;
досвідом роботи ліцею щодо впровадження інноваційної діяльності цікавляться інші заклади освіти;
за останніх п’ять років кількість дітей зросла на 40%. У ліцеї навчається 252 учні (понад 50% від числа дітей шкільного віку Степанецької ОТГ)
на базі ліцею проводиться II етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з усіх навчальних предметів;
активізувалася дослідницька робота учнів, підтвердженням цього є участь школярів в роботі МАН, «МАН – юніор. Дослідник»;
зросла кількість учнів, які вивляють бажання займатися легоконструюванням та робототехнікою.
у пошуках ідей, нових технологій, під час їх реалізації зростає рівень компетентності та професіоналізму педагогів.